Jak zwiększyć ruch na stronie – 5 pomysłów, które możesz wdrożyć od razu!

Klienci bardzo często pytają mnie jak zwiększyć ruch na stronie. Naprawdę to pytanie pada praktycznie na każdej rozmowie z klientem, który swoją stronę już ma. Czasem nawet nie wie, jaki jest ruch na jego stronie, ale martwi go tylko temat jak ten ruch można zwiększyć. Masa ludzi robi też bardzo dziwne rzeczy, jak na przykład płaci za przekierowanie ruchu na swoją stronę. Później wytłumaczę Ci, dlaczego uważam, że to nie jest dobry pomysł moim zdaniem.

Jest całe mnóstwo firm, które reklamują się w internecie sloganami typu: „Pokażemy Ci jak zwiększyć ruch na stronie!” lub wręcz „Zwiększymy ruch na Twojej stronie nawet dwukrotnie w krótkim czasie!”. Prawda jednak jest o wiele bardziej złożona niż takie slogany reklamowe. Zanim zaczniesz zwiększać ruch na swojej stronie, musisz wiedzieć, po co Ci więcej ludzi? Musisz mieć konkretne cele, które zostaną osiągnięte dzięki zwiększonemu ruchowi na stronie.

Po co zwiększać ruch na stronie?

Zanim przejdziemy do moich porad dla Ciebie, to zajmijmy się najważniejszą rzeczą, jeżeli chodzi o zwiększanie ruchu na stronie internetowej. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, po co chcesz to robić? Co chcesz osiągnąć przez wpompowanie większej ilości użytkowników na Twoją stronę?

Lista powodów

Pozwól, że pomogę Ci odpowiedzieć na to pytanie. Powodów może być co najmniej kilka. Przyjrzymy się czterem z nich tak, żeby zbytnio nie przedłużać i przejść do głównego tematu.

Negocjacja warunków współpracy

To się podobno powoli zmienia, ale do niedawna głównym wyznacznikiem przy negocjowaniu kontraktu z większym klientem na współpracę komercyjną była właśnie liczba wejść na stronę. Z pozoru brzmi to logicznie dla dużej firmy. Więcej ludzi odwiedzi stronę blogera, to więcej zobaczy wzmiankę na temat firmy. Proste. I nie do końca prawdziwe. Okazuje się bowiem, że same wejścia to jeszcze nie wszystko. Jeżeli klient nie będzie pasował do naszej grupy docelowej lub będzie opłaconym ruchem „widmo”, to współpraca nie przyniesie żadnych korzyści dla firmy zlecającej.

Wrzucenie większej ilości ludzi do lejka

Powiedzmy, że strona, na której chcesz zwiększyć ruch to landing page, który jest pierwszym etapie w Twoim lejku sprzedażowym. W tym punkcie nie mam żadnych zastrzeżeń. Trzeba tylko pilnować, żeby na stronę trafiali ludzie z grupy docelowej, bo w innym wypadku możemy po prostu stracić niepotrzebnie pieniądze.

Zarabianie na reklamach na stronie

Coraz rzadziej na to trafiam. Jest jeszcze kilka serwisów, które bombardują użytkowników reklamami w każdy możliwy sposób. Powoduje to jednak, że taki użytkownik raczej niechętnie korzysta ze strony. Wtedy faktycznie może okazać się, że wpompowanie sztucznego ruchu pozwoli nam jakoś zwiększyć dochody. Ja bym się w to nie bawił no ale nie mogę nikomu zabronić.

Chcesz, aby więcej klientów usłyszało o firmie

Każdy tego chce i uważam, że nie ma w tym nic złego. Odpowiedz sobie tylko na pytanie, czy zwiększony ruch na Twojej stronie faktycznie przełoży się na większą sprzedaż? Często tak może być, ale nie zawsze. Trzeba ostrożnie dobierać grupy docelowe, żeby nie okazało się, że wszystkie nasze działania spełzły na niczym, bo wszędzie skupialiśmy się na matkach karmiących piersią, a naszym idealnym klientem był samotny ojciec (wiem, przykład strasznie przerysowany, ale myślę, że oddaje to, o co mi chodzi).

To byłoby na tyle. Nie są to oczywiście wszystkie powody, którymi możesz się kierować przy zwiększaniu ruchu na stronie. Masz jakiś ciekawy powód, o którym mało kto słyszał? Podziel się nim w komentarzu. Przejdźmy teraz do meritum tego artykułu.

Jak zwiększyć ruch na stronie?

jak zwiększyć ruch na stronie - wykres

Wiesz już, po co zwiększać ruch na stronie. Przejdziemy teraz do tego, w jaki sposób można to zrobić. Wymienione tutaj sposoby są darmowe, ewentualnie wymagają jakiejś wymiany barterowej. O płatnych metodach zwiększania ruchu na stronie napiszę osobny wpis. Tutaj skupimy się na sposobach, które wymagają inwestycji Twojego czasu, a nie pieniędzy.

Współpraca

Zacznijmy z grubej rury. W wielu przypadkach bardzo dobrym sposobem na zwiększenie ruchu na Twojej stronie będzie współpraca. Tutaj pojawia się jednak pytanie, z kim? Już śpieszę z odpowiedzią. Możliwości masz mnóstwo. Możesz porozmawiać z jakimś blogerem z Twojej niszy. Może chciałby opisać Twój produkt w zamian za podesłanie jego próbki? Jeżeli nie, to zawsze możesz mu zaproponować, że przedstawisz go Twojej społeczności. W końcu to jest szansa na zwiększenie zasięgów obu stron. Dobrym pomysłem jest też wspólne stworzenie czegoś, co da wartość obu społecznościom. Sposobów jest mnóstwo. Tylko od Ciebie i Twojej kreatywności zależy czy uda Ci się podjąć współpracę z kimś naprawdę liczącym się w branży.

Tworzenie wartościowych treści

Content is the king! W XXI wieku jesteśmy przeładowani informacjami. Spływają one do nas z wielu różnych miejsc i stron. Niestety bardzo mała ilość tych informacji jest nam faktycznie przydatna. Dlatego chętnie rzucamy się na treści, które wydają nam się wartościowe lub są polecane jako takie. W tym punkcie próżno szukać jakiejś głębi. Żeby Twoja treść była wartościowa dla czytelnika, musi mu w czymś pomagać. I oto cała tajemnica. Skoro więc jesteś w danej branży, to na pewno wiesz, z czym ludzie mają największy problem. Jako przykład podam Ci ten wpis. Powstał dlatego, że bardzo często przychodzi mi odpowiadać na pytanie, jak zwiększyć ruch na stronie bez wkładania pieniędzy w reklamy. Oto więc odpowiedź. Twórz wartościowe treści dla ludzi ze swojej branży.

Pisanie zgodnie z zasadami SEO

Tak naprawdę nie wiemy, jak działają algorytmy pozycjonujące strony w przeglądarkach. Mimo to jest zbiór pewnych zasad, których przestrzeganie zwiększa szansę na wybicie się odpowiednio wysoko w listach wyszukiwania na konkretną frazę. Przedstawię Ci tutaj listę kilku konkretnych zasad, których stosowanie pomoże Ci pozycjonować Twoje artykuły.

  • pisz teksty dłuższe niż 300 znaków
  • używaj często frazy kluczowej (ale bez przesady)
  • pisz krótkie zdania
  • dziel tekst na akapity z nagłówkami
  • nie twórz długich sekcji (dłuższych niż 300 znaków) bez nagłówków

To tylko kilka podstawowych zasad, które na pewno dobrze wpłyną na pozycję Twojego artykułu w wyszukiwarkach. Jeżeli korzystasz z WordPressa, to polecam Ci wtyczkę YoastSEO, której darmowa wersja sprawdza artykuły pod kątem zasad, które podałem wyżej, ale nie tylko.

Wybieranie chwytliwych tytułów

W wyszukiwarce jako użytkownicy widzimy tylko kilka podstawowych informacji i na ich podstawie podejmujemy decyzję czy odwiedzić daną witrynę, czy też nie. W takim razie wydaje się, że logiczne będzie, aby wszystkie tytuły były typowymi clickbaitami. Clickbait to taki tytuł, który bardzo mocno gra na emocjach i wręcz zmusza do kliknięcia. Zazwyczaj te tytuły są bardzo kontrowersyjne, a gdy klikamy i chcemy faktycznie dowiedzieć się czegoś odnośnie tematu, to okazuje się, że tytuł był zmanipulowany i po prostu nieprawdziwy. Można działać w ten sposób, aczkolwiek nie polecam. Takie podejście co prawda zwiększy nam ilość wejść na stronę, ale tylko chwilowo. W dłuższej perspektywie użytkownicy zaczną po prostu omijać naszą stronę z tego powodu.

O wiele lepszym podejściem jest po prostu tworzenie tytułów do treści tak, aby potencjalnie zainteresowany czytelnik dobrze wiedział, czego może spodziewać się po poście. Przyciągnie to mniej czytelników, ale na pewno będą oni bardziej zainteresowani tym, co chcemy im przekazać.

Tworzenie relacji z użytkownikami

Na sam koniec bardzo ważna porada. Postaraj się stworzyć relację z Twoimi czytelnikami. Dzięki temu przekonwertujesz część użytkowników w tak zwanych użytkowników powracających, przez co ustalisz ilość wejść na witrynę na pewnym poziomie. Tworząc dobre relacje z ludźmi odwiedzającymi Twoją stronę, sprawiasz też, że będą oni bardziej chętni polecać Cię dalej, przez co Twoje zasięgi oraz wejścia na stronę się zwiększą. Relacji nie da się zmierzyć, przez co ich wpływ na wejścia na stronę nie jest pewny, ale z doświadczenia wiem, że to działa.

Jak zwiększyć ruch na stronie – podsumowanie

jak zwiększyć ruch na stronie - podsumowanie

W tym artykule bardzo krótko pokazałem Ci pięć prostych metod na to, jak zwiększyć ruch na stronie bez wkładu finansowego. Oczywiście nie są to wszystkie możliwości. Gdy się zastanowisz, to na pewno wpadniesz na inne pomysły, które mogą zadziałać akurat u Ciebie. Zdaję sobie sprawę z tego, że te metody nie podpadają pod tworzenie strony, ale dają one najlepsze wyniki i nawet źle wykonana strona, jeżeli ma sporą społeczność, będzie się dobrze pozycjonować w wyszukiwarkach.

A więc teraz już wiesz, co moim zdaniem należy robić, aby zwiększyć ilość wejść na stronie. Pozostaje Ci tylko wdrożyć te porady w życie. Dzięki za to, że udało Ci się dotrzeć aż tutaj. Jeżeli masz jakieś pytania, to pisz w komentarzach lub skontaktuj się ze mną za pomocą maila albo formularza kontaktowego na tej stronie.